10. apr. 2009

Potmakeren gløder.


I al sin enkelhed en genial opfindelse. Jeg bruger den utroligt meget. Fra forår, hele sommeren igennem og efterår laver jeg hundredvis af potter i avispapir. Egentlig kunne jeg godt tænke mig, hvis man kunne få en stor potmaker til f.eks. kartofler. Men i år fandt jeg på at putte kartoflerne i havregrynsposer, og det ser ud til at fungere fint.
Helt aktuelt har jeg sået græskar efter en hård udvælgelsesproces. Sidste år kom der et par nye sorter til og i år endnu én, så derfor så jeg mig nødsaget til at sortere lidt. Der er trods alt grænser for hvad der kan være i haven, og hvad jeg kan overskue.
Jeg nåede frem til at følgende sorter er helt uundværlige:
Blue hubbard,
butternut,
marina di chioggia,
grøn hokkaido,
ushiri kuri (orange hokkaido),
zucca di marmelata,
friulana,
Lady Godiva,
delicata.


Skilteskov.

Ingen kommentarer: